Arbejdsdag april 2024
Kære spejder og forældre,
Nu er det igen på tide at få smøget ærmerne op og få gjort noget ved Maglevad.
Maglevad ejes af Egedal kommune og udlånes gratis til os med forudsætning om, at vi sørger for vedligeholdelsen af bygninger og udendørsarealer. Dette er en stor opgave, som vi må løfte i flok i bedste spejderstil.
Vi synes selv, at vi har de bedste faciliteter i kommunen, og dem skal vi værne om. Derfor forventer vi, at der møder så mange som muligt op, så vi kan blive ved med at tilbyde fantastiske rammer om spejderarbejdet til jeres børn. Spejdere under 18 år skal så vidt muligt medbringe mindst én voksen. Mange ledere vil være til stede, så det er også en fantastisk mulighed for at lære dit barns leder bedre at kende.
Vi giver frokost og forfriskninger undervejs.
Der vil være opgaver til alle - også selvom man ikke er håndværker - og alle deltager efter bedste evne. Det vil lette arbejdet, hvis et par forældre kan tage bil og trailer med, så vi kan komme på genbrugspladsen. Derudover bedes I selv medbringe personligt udstyr som handsker, høreværn, knæpuder, praktisk tøj, og hvad man ellers synes man kan få brug for. Hvis man synes, at man lige er personen for en specifik opgave nedenfor, må man også meget gerne selv tage værktøj og udstyr med, da udvalget på Maglevad er ret tarveligt.
Vi når det vi når, og det er ikke meningen, at der for en hver pris skal knokles igennem.
Vores liste over de højst prioriterede opgaver i år er (i tilfældig orden):
- Reparation af huggepladsen
- Reparation af gamle sheltere
- Reparation af nye sheltere tag
- Oprydning i skoven
- Fjerne metalaffald
- Stable brænde
- Rengøring indendørs
- Derudover generel oprydning indendørs og udendørs
Vi glæder os til at se jer
For spørgsmål, kontakt gerne: Formand Linette Søndengaard